ROK SZKOLNY 2021/2022
Mamy to! W VIII edycji mPotęgi grantami nagrodzimy 161 projektów z całej Polski. Dofinansowanie otrzyma 91 projektów kierowanych do uczniów klas 4-6 i 70 projektów dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych. Łączna kwota, jaką w tym roku mFundacja przeznaczy na granty, wyniesie blisko 943 tys. zł.
Klasy IV - VI Statystycznie rzecz biorąc, czyli zadania tekstowe o Małej Nieszawce
i okolicach
Uczniowie rozpoczną swoją przygodę z zadaniami tekstowymi od przygotowania plakatów i grafik promujących projekt i zachęcających do wzięcia w nim udziału. Plakaty pojawią się na szkolnych korytarzach, a infografiki zostaną umieszczone na stronie internetowej szkoły. Poszczególne klasy (w wyniku losowania) będą zbierały dane statystyczne z jednej z dziedzin: uczniowie naszej szkoły, mieszkańcy naszej gminy, przyroda naszej gminy lub sport w naszej gminie. Każda z klas przygotuje zestawienia statystyczne wyników w formie plakatów oraz prezentacji komputerowej. Zebrane dane będą przedstawione w różnych formach tabel oraz wykresów. Klasy wymienią się zebranymi informacjami (również losowo) i przy aktywnej współpracy z rodzicami lub członkami rodziny przygotują autorskie zadania tekstowe wykorzystujące dane statystyczne o danej tematyce. Przewidujemy, że każda z klas przedstawi przynajmniej tyle zadań ilu uczniów liczy klasa. Autorskie zadania tekstowe, które zostaną zebrane w zbiór zadań i ujrzą światło dzienne w postaci ebooka lub zakładki matematycznej strony internetowej szkoły. W okresie zbierania danych uczniowie wezmą udział w zajęciach dotyczących min. analizy treści zadań pod względem zawartych informacji, różnych sposobów rozwiązania i poprawnej interpretacji uzyskanych wyników prowadzącej do prawidłowej odpowiedzi. Podsumowaniem projektu będą Igrzyska Matematyczne o Puchar Mistrza Zadań Tekstowych. Zespoły złożone z ucznia i rodzica będą rywalizować między sobą i zdobywać punkty m.in. szukając błędów w gotowych rozwiązaniach czy samodzielnie rozwiązując zadania z wcześniej wydanego ebooka.
Infografiki:
Klasy VII - VIII LICZBY ... liczby...
Projekt rozpocznie praca zespołu projektowego - przygotowanie szczegółowego planu działania, przygotowanie materiałów promujących oraz prezentacji lub filmu przedstawiającego „bohaterów” projektu – liczby geometryczne, doskonałe i zaprzyjaźnione, gnomiczne i palindromiczne, sferyczne i szczęśliwe oraz koliste i lustrzane. Wstępnie działania mają zainspirować bezpośrednich odbiorców do dalszych poszukiwań w tym zakresie. Każda z klas będzie zobowiązana przygotować materiały w dowolnej formie na temat wylosowanych liczb. Równolegle odbywać się będą zajęcia z programowania (tworzenie gier matematycznych) -w każdej klasie – 5 godzin zajęć (5 klas x 5 godzin) oraz 3 godziny zajęć (5 klas x 3 godziny) dotyczących ciekawych przypadków działań matematycznych z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych. Zajęcia będą odbywały się raz w tygodniu w każdej klasie lub w formie bloków sobotnich (w zależności od preferencji uczestników). W ramach bieżącej punktowej oceny aktywności i wkładu własnego uczniów na zajęciach wprowadzających i ćwiczeniowych zaplanowanych do realizacji w czasie trwania projektu odbędzie się quiz na temat własności poznanych liczb. Do finału konkursu przeprowadzanego w formie stacji tematycznych zakwalifikują się po dwa 2-osobowe zespoły uczniowskie z każdej klasy. Zakończenie projektu planujemy jako spotkanie dla uczniów, rodziców i społeczności lokalnej, podczas którego odbędą się pokazy stworzonych przez uczniów komputerowych gier matematycznych oraz rodzinne rozgrywki z wykorzystaniem zakupionych gier planszowych i sudoku drewnianego. Turniej rodzinny będzie prowadzony przez uczniów zespołu projektowego pod nadzorem nauczycieli matematyki. Na zakończenie dnia odbędzie się finał rozgrywek konkursu „Mistrza kwadratów magicznych” – eliminacje szkolne odbywać się będą w czasie trwania projektu w formie cotygodniowych zadań do rozwiązania. Uczestnicy otrzymają pamiątkowe dyplomy a zwycięzcy poszczególnych konkursów zostaną nagrodzeni. Wszyscy uczniowie, którzy wezmą udział w grywalizacjach matematycznych zostaną nagrodzeni nagrodami pocieszenia.
Infografiki:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
VII edycja
Rok szkolny 2020/2021
Mamy to! W VII edycji mPotęgi grantami nagrodzono 152 projekty z całej Polski. Dofinansowanie otrzymało 79 projektów kierowanych do uczniów klas 4-6 i 73 projekty dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych. Łączna kwota, jaką w tym roku mFundacja przeznaczyła na granty wyniosła prawie 955 tys. zł.
FINAŁ
Uczniowie klas VII i VIII realizowali Projekt mPotęga pt.„ Nasza gmina oczami młodych architektów”. Uczniowie pod opieką nauczycieli przy wsparciu rodziców wykonywali pomiary obiektów na terenie gminy tj. Chata w Olenderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce ,Centrum Sportu i Rekreacji „Olender” w Wielkiej Nieszawce, Kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Małej Nieszawce oraz Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Małej Nieszawce. Po opracowaniu wyników pomiarów, w głowach uczniów rodziły się niesamowite pomysły. Efektem ich owocnej pracy są makiety, które można podziwiać w szkole. Uczniowie otrzymali atrakcyjne nagrody i upominki.
Dziękujemy wszystkim uczniom i rodzicom za zaangażowanie w realizację projektu oraz wspólnie spędzony czas
Nauczyciele Matematyki mgr Teresa Juda, mgr Anna Kaźmierczak, mgr Krystyna Gęsicka, mgr Karolina Dłużniewska
Program grantowy „mPotęga” zorientowany jest na popularyzację matematyki wśród młodych ludzi. Ma na celu zainspirowanie nauczycieli, rodziców, pasjonatów matematyki, aby przezwyciężali schematy, rutynę i zachęcali swoich uczniów do przygody z matematyką
Tytuł projektu: Nasza gmina oczami młodych architektów
Projekt w naszej szkole rozpocznie się 10 września 2020 roku, a zakończy 15 grudnia 2020 roku.
VI edycja
Rok szkolny 2019/2020
MISTRZ SUDOKU
Po czterech etapach rywalizacji o tytuł „Mistrza Sudoku” walczyć będą uczniowie, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów:
Finałowa rozgrywka w dniu podsumowania naszej m-Potęgi – wtorek, 06.12.2018 o godzinie 17.00.
Dziękujemy za liczny udział w konkursie.
Noc Programowania z mPotęgą
„Cisza i spokój”, to zazwyczaj słowa określające atmosferę panującą w budynku szkoły w piątkowe wieczory. Opisując noc z 18 na 19 października 2019 roku musimy użyć zdecydowanie innych określeń.
Około godziny 17.00 szkoła ponownie zaczęła tętnić życiem. Prawie w komplecie stawili się uczniowie klas siódmych i ósmych. W czterech grupach rozpoczęliśmy zajęcia z rachunku prawdopodobieństwa oraz programowania. Karty, monety, kulki i oczywiście małe ozobociki pod bacznym okiem nauczycieli odkrywały swoje tajemnice przed naszymi uczniami.
Dopiero pizza dostarczona do szkoły, którą zamówiła Rada Rodziców, zdołała oderwać wszystkich od zajęć. Dziękujemy za sfinansowanie i uatrakcyjnienie naszego pobytu w szkole Radzie Rodziców. Dziękujemy Pani Hannie Solarczyk – Szwec za pomoc i towarzyszenie nam w ten szalony wieczór. Każdy mógł się najeść do syta – podobno rekordzista zjadł 15 kawałków pizzy.
Ponowne zajęcia w grupach trwały długo ….. i pewnie zakończyłyby się rano, ale wypadało się choć troszkę wyspać. W salach zamienionych na pokoje hotelowe rozmowom nie było końca. Najbardziej wytrwali zdrzemnęli się dopiero przy stolikach na kolejnych zajęciach odbywających się w sobotę rano (potwierdzenie w galerii fotograficznej!!!).
Po śniadaniu, o które zadbała Pani Dyrektor wznowiliśmy zajęcia. Popracowaliśmy, przygotowaliśmy prezentacje na temat ciągu Fibonacciego i przede wszystkim mile spędziliśmy wspólnie czas. Możemy w ten sposób podsumować naszą „noc w szkole”, bo gdyby było inaczej, to nie byłoby tyle pytań, kiedy ponowne spotkanie.
Dziękujemy za wspólnie spędzony czas.
Zapraszamy do Galerii zdjęć.
……………………………………………………………………………………………….
......
MISTRZ SUDOKU
Rozpoczynamy rywalizację o tytuł „Mistrza Sudoku” naszej Szkoły. Raz w tygodniu wszyscy chętni otrzymają nowe zadanie.
Karty z rozwiązaniami we wskazanym dniu zbierać będą do specjalnego pojemnika uczniowie klasy VIIB z zespołu projektowego. W innym terminie można oddawać karty nauczycielom matematyki.
ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY!!!
SUDOKU
TYDZIEŃ IV – ROZWIĄZANIA DO DNIA 18.11.2019 (PONIEDZIAŁEK)
Imię i nazwisko: ………………………………………………………………………….. klasa …………..
|
|
|
|
|
4 |
|
6 |
1 |
|
|
5 |
|
|
|
|
2 |
|
|
4 |
1 |
6 |
3 |
|
|
7 |
|
|
5 |
|
4 |
|
9 |
|
|
|
7 |
|
|
3 |
|
8 |
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
7 |
|
3 |
|
|
9 |
|
|
5 |
6 |
1 |
4 |
|
|
6 |
|
|
|
|
3 |
|
|
5 |
1 |
|
9 |
|
|
|
|
|
....................................................
TYDZIEŃ III – ROZWIĄZANIA DO DNIA 05.11.2019 (WTOREK)
Imię i nazwisko: ………………………………………………………………………….. klasa …………..
6 |
|
|
|
2 |
|
|
7 |
|
3 |
|
|
|
|
7 |
4 |
|
2 |
2 |
|
|
|
6 |
|
|
8 |
|
1 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
8 |
|
|
|
3 |
6 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
1 |
|
|
7 |
|
1 |
|
|
9 |
|
|
|
8 |
5 |
|
8 |
7 |
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
4 |
|
|
|
3 |
.......................
TYDZIEŃ II – ROZWIĄZANIA DO DNIA 25.10.2019 (PIĄTEK)
Imię i nazwisko: ………………………………………………………………………….. klasa …………..
2 |
|
|
|
1 |
|
|
|
7 |
8 |
|
|
5 |
|
|
|
|
3 |
|
4 |
3 |
|
7 |
|
|
5 |
|
|
2 |
|
|
6 |
|
|
|
9 |
|
1 |
5 |
|
|
|
3 |
6 |
|
9 |
|
|
7 |
|
|
|
1 |
|
|
3 |
|
|
9 |
|
4 |
7 |
|
4 |
|
|
|
|
8 |
|
|
6 |
5 |
|
|
|
4 |
|
|
|
1 |
......
TYDZIEŃ I – ROZWIĄZANIA DO DNIA 15.10.2019 (WTOREK)
Imię i nazwisko: ………………………………………………………………………….. klasa …………..
|
|
6 |
2 |
|
1 |
|
4 |
8 |
|
1 |
|
|
|
5 |
|
|
7 |
|
3 |
2 |
4 |
|
|
1 |
|
|
|
6 |
1 |
5 |
|
|
|
|
3 |
4 |
|
|
|
6 |
|
|
|
9 |
7 |
|
|
|
8 |
3 |
4 |
6 |
|
|
|
7 |
|
|
4 |
3 |
9 |
|
3 |
|
|
9 |
|
|
|
7 |
|
1 |
9 |
|
3 |
|
7 |
6 |
|
|
W VI edycji mPotęgi zostało dofinansowane 112 projektów matematycznych spośród 525 nadesłanych z całej Polski, w tym jeden z naszej szkoły dla klas 7-8 pt. "Fascynujace sekwencje liczbowe - wszechobecny Fibonacci oraz tajemnice rachunku prawdopodobieństwa".
Projekt w naszej szkole rozpocznie się 9 września 2019 roku, a zakończy 6 grudnia 2019 roku.
OPIS PROJEKTU
Projekt rozpocznie się pracą zespołu projektowego - przygotowanie szczegółowego planu działania, przygotowanie materiałów promujących oraz przygotowanie prezentacji lub filmu na temat liczb Fibonacciego. Działania te mają zainspirować bezpośrednich odbiorców do dalszych poszukiwań w tym zakresie. Każda z klas będzie zobowiązana przygotować materiały w dowolnej formie na temat niezwykłego ciągu w jednej z preferowanych dziedzin - architektura i sztuka, przyroda, biologia lub muzyka. Równolegle odbywać się będą zajęcia z programowania -w każdej klasie – 6 godzin zajęć (4 klasy x 6 godzin) oraz 4 godziny zajęć (4 klasy x 4 godziny) z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych do rachunku prawdopodobieństwa. Zajęcia będą odbywały się raz w tygodniu w każdej klasie lub w formie bloków sobotnich (w zależności od preferencji uczestników). W ramach bieżącej punktowej oceny aktywności i wkładu własnego uczniów na zajęciach wprowadzających i ćwiczeniowych zaplanowanych do realizacji w czasie trwania projektu odbędzie się quiz na temat ciągu liczb Fibonacciego. Do finału konkursu przeprowadzanego w formie stacji tematycznych zakwalifikują się zespoły 2-osobowe ( po dwóch lub trzech w przypadku remisu z każdego oddziału klasowego) składające się z ucznia oraz rodzica (opiekuna prawnego) lub innej osoby dorosłej. Zakończenie projektu planujemy jako spotkanie dla uczniów, rodziców i społeczności lokalnej, podczas którego odbędą się pokazy programowania robotów Ozobot i ich zastosowanie w matematyce oraz gry i zabawy z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych do rachunku prawdopodobieństwa w formie stacji zadaniowych. Stacje będą prowadzone przez uczniów zespołu projektowego pod nadzorem nauczycieli matematyki. Na zakończenie Dnia odbędą się konkursy na Mistrza Sudoku i Mistrza Rachunku Prawdopodobieństwa. Uczestnicy otrzymają pamiątkowe dyplomy a zwycięzcy poszczególnych konkursów zostaną nagrodzeni. Wszyscy uczniowie, którzy wezmą udział w grywalizacjach matematycznych zostaną nagrodzeni nagrodami pocieszenia.