Gry planszowe mają wielu zwolenników wśród pedagogów i nauczycieli.
Podkreślają oni ich najważniejsze zalety:
- nawiązywanie relacji społecznych,
- współdziałanie i przestrzeganie w grupie określonych reguł,
- rozwijanie sprawności motorycznej, spostrzegawczości, refleksu, orientacji przestrzennej i pamięci.
Jeśli nauka odbywa się z wykorzystaniem gier planszowych, jest dla uczniów atrakcyjniejsza, uczniowie są bardziej zaangażowani i zainteresowani zajęciami, szybciej też uczą się nowych treści.
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W PROJEKCIE:
Po zgłoszeniu się do projektu otrzymaliśmy jednorazowo i bezpłatnie pakiet startowy: gry, tabliczkę Klubu Gier Planszowych (na której może wpisać informacje kiedy i gdzie odbywają się spotkania), plakat Planszówkowy Savoir vivre oraz gadżety.
Założenie KLUBU wymagało kilku wewnętrznych ustaleń w ramach szkoły.
Wybraliśmy:
1) OPIEKUNA - KLUB ma jednego stałego opiekuna, który odpowiada za jego działalność i do którego dzieci mogą zgłaszać się ze wszystkimi pytaniami,
2) MIEJSCE – znajduje się w jednym stałym pomieszczeniu wyznaczonym na terenie szkoły.
3) TABLICĘ INFORMACJYNĄ - informacje o spotkaniach KLUBU umieszczamy w jednym stałym miejscu, aby chętni, którzy się wahają, czy brać udział w spotkaniach i grać, wiedzieli, gdzie i kiedy mogą spróbować.